Mini TransLuxemburg

Rutger079
Jouw fiets: MTB TRAIL 29 110MM/110MM & ALL MOUNTAIN 29 140MM/135MM

Mini TransLuxemburg

Berichtdoor Rutger079 » 03 Mar 2016, 18:43

Is er misschien iemand, misschien wel wonend in Luxemburg, die deze gps-tracks kan 'raten' of dit enigszins de moeite waard is? Dus niet teveel verhard, bewoonde wereld, jeeptracks etc. De "auteur" rate ze steeds met 4 uit 5 sterren voor de techniek, dus dat stemt me in elk geval tevreden.....een 5e ergens was misschien ook wel leuk geweest als dat maar niet inhoud dat je 50km met je bike op je nek moet gaan lopen.

De 2e etappe van Vianden naar Lutzhausen lijkt me mountainbiketechnisch de meest interessante rit. Rondom Esch-sur Sure schijnt het zowiezo wel mooi biken te zijn..........misschien nog een klein bonusavondritje ;-)

Heb al even kort contact per email gehad met de auteur, maar die komt uit Frans sprekend België (Spa) en spreekt geen Engels dus dat heeft niet heel veel meer info gegeven dan de Youthhostels en treinverbindingen. Maar toch ook zeerzeker welkome tips wat dat betreft! Planning is om met de auto naar Troisvierges te gaan een nachtje slapen, de 3 etappes te fietsen met 2 overnachtingen en afsluiten met een overnachting in Luxemburg stad. De volgende morgen met de trein van Luxemburg stad weer naar Troisvierges en met de auto back 2 The Netherlands (Zoetermeer).

Het zuidoosten rondom het Muhlertal, Berdorf, klein Zwitserland schijnt zowiezo ook wel heel erg de moeite waard te zijn zeker ook voor het meer technische stuk. Maar vind deze Mini Trans een leuk avontuur(tje) voor juni, juli of augustus...........even afwachten wat het weer doet en GO!!

Wil dit gaan doen met zo min mogelijk bagage, dus een rugzak (Camelbak Hawg), een circa 2L zadeltas(je) en een 1L bovenbuistas(je). Van de "auteur" van gps-tour.info begreep ik ook dat er de mogelijkheid bestaat je bagage door het youthhostel door te laten sturen.........maar dat maakt het weer wat minder avontuurlijk.

Ben eerder al wel eens een week bij MTB verbier geweest, 2 trekkingweekenden en een TransAlp gedaan met Vasa.......september 2016 de Giro Dolomiti huttentocht. Maar wil graag wat meer zelfstandig meerdaagse trekking-avonturen gaan ontplooien.........Schotland, Wales, TransAlp, Spanje, Corsica.....whatever. Zie dit initiatief dus een beetje als een voorzichtige testcase :-) En dan volgend jaar met een met bikebags behangen fatbike Lapland doorcrossen hahahaha........tent mee, gasstel mee.....bearspray?!?

http://www.gps-tour.info/nl/92/detail.144088.html
http://www.gps-tour.info/nl/92/detail.144089.html
http://www.gps-tour.info/nl/92/detail.144090.html

Thanks 4 ur input!

TrailBiker84
Jouw fiets: Canyon Nerve, Niolai ION

Re: Mini TransLuxemburg

Berichtdoor TrailBiker84 » 05 Mar 2016, 08:44

Zal u die morgen eens over mijn tracks leggen, maar eerste zicht zien me er dat "echte" bikepaden uit ;)

Heb je al compagnons ?

RS3
Jouw fiets: Niner Air9, Niner Jet, Niner Sir9

Berichtdoor RS3 » 05 Mar 2016, 17:20

Lijkt me een leuke trip ;)

Littoria
Jouw fiets: Transition Smuggler

Berichtdoor Littoria » 05 Mar 2016, 20:18

Leuk lijkt het me ook inderdaad.
maar Mini ? Waarom mini.... Dat land is gewoon klein :)

Rutger079

Berichtdoor Rutger079 » 06 Mar 2016, 09:53

@Trailbiker84: thanks, dat zou super zijn als je dat wilt doen! Endorfin had me op het Nederlandse mountainbikeforum al 'getipt' om jou te contacten :D Alleen als newbe op dit forum kon ik je geen PB sturen. Nee, verder geen compagnons.......is/was vooralsnog het plan dit solo uit te voeren. Maar sta op zich open voor gezelschap voor 1 of meerdere ritten. Alleen als het deze etappetocht wordt zal ik het wel adhoc 'plannen' afhankelijk van de weersvoorspellingen. Ben ook nog een beetje aan het twijfelen om het misschien toch een standplaats uitstapje naar Luxemburg te maken op basis van 2 a 3 rides van Elias van Hoeydonck (Solosride.be). De EEEEE (soft) en MMMM's (soft/medium). Dat zijn zowiezo tracks 'van de bovenste plank'/creme de la creme van wat daar te vinden is. Volgens mij ken jij hem ook, is het niet? Had al eerder contact met Lowie Marien voor zijn Spa en Malmedy-tracks en hij heeft deze thread doorgezet naar Elias die er vandeweek ook even een blik op zou werpen. Beetje afhankelijk van wat daar uitkomt en jouw bevindingen zal ik een keuze maken voor de trekking of toch standplaats..........TEVEEL plannen, te weinig tijd/geld :(

@RS3: dat lijkt mij ook, ik was er bij toeval op gestuit toen ik tracks rondom Berdorf en overig Luxemburg via genoemde site aan het zoeken was. De wens om eens een Schotland/Wales/Pyreneeën (etc.) coast to coast te doen was al een tijdje bij me aanwezig, maar het logistieke verhaal icm het kostenplaatje dwarsboomt dit al vrij snel, zeker in soloverband. Ik zou graag deze dromen omzetten naar reallife experiences :D
Dus deze TransLuxemburg is een redelijk makkelijk te organiseren variant, in elke finishplaats heeft de auteur geslapen in jeugdherbergen van 1 keten, dus dat is al makkelijk in te vullen. Reis naar startplaats en terug is ook eenvoudig zonder TE hoge kosten.

@Littoria: tja.........uhhh.........uhhh................nou gewoon omdat het maar 3 ipv 6/7 etappes zijn. Niet eens zozeer omdat het een klein land is eigenlijk hahaha

merida92
Crew

Berichtdoor merida92 » 06 Mar 2016, 10:15

Nieuwe leden moeten toch een pb kunnen sturen ?

mountainbiker
Jouw fiets: Transition, Viper, Cannondale

Berichtdoor mountainbiker » 06 Mar 2016, 15:17

merida92 schreef:Nieuwe leden moeten toch een pb kunnen sturen ?

Bij mijn weten geen probleem

TrailBiker84
Jouw fiets: Canyon Nerve, Niolai ION

Berichtdoor TrailBiker84 » 07 Mar 2016, 19:15

Rutger079 schreef:@Trailbiker84: thanks, dat zou super zijn als je dat wilt doen! Endorfin had me op het Nederlandse mountainbikeforum al 'getipt' om jou te contacten :D Alleen als newbe op dit forum kon ik je geen PB sturen. Nee, verder geen compagnons.......is/was vooralsnog het plan dit solo uit te voeren. Maar sta op zich open voor gezelschap voor 1 of meerdere ritten. Alleen als het deze etappetocht wordt zal ik het wel adhoc 'plannen' afhankelijk van de weersvoorspellingen. Ben ook nog een beetje aan het twijfelen om het misschien toch een standplaats uitstapje naar Luxemburg te maken op basis van 2 a 3 rides van Elias van Hoeydonck (Solosride.be). De EEEEE (soft) en MMMM's (soft/medium). Dat zijn zowiezo tracks 'van de bovenste plank'/creme de la creme van wat daar te vinden is. Volgens mij ken jij hem ook, is het niet? Had al eerder contact met Lowie Marien voor zijn Spa en Malmedy-tracks en hij heeft deze thread doorgezet naar Elias die er vandeweek ook even een blik op zou werpen. Beetje afhankelijk van wat daar uitkomt en jouw bevindingen zal ik een keuze maken voor de trekking of toch standplaats..........TEVEEL plannen, te weinig tijd/geld :(

@RS3: dat lijkt mij ook, ik was er bij toeval op gestuit toen ik tracks rondom Berdorf en overig Luxemburg via genoemde site aan het zoeken was. De wens om eens een Schotland/Wales/Pyreneeën (etc.) coast to coast te doen was al een tijdje bij me aanwezig, maar het logistieke verhaal icm het kostenplaatje dwarsboomt dit al vrij snel, zeker in soloverband. Ik zou graag deze dromen omzetten naar reallife experiences :D
Dus deze TransLuxemburg is een redelijk makkelijk te organiseren variant, in elke finishplaats heeft de auteur geslapen in jeugdherbergen van 1 keten, dus dat is al makkelijk in te vullen. Reis naar startplaats en terug is ook eenvoudig zonder TE hoge kosten.

@Littoria: tja.........uhhh.........uhhh................nou gewoon omdat het maar 3 ipv 6/7 etappes zijn. Niet eens zozeer omdat het een klein land is eigenlijk hahaha

DUS eens even gekeken, en jawel die tracks zien er prima uit!
Af en toe zelfs leuke technische stukjes, ook hier en daar een saaier stukje, maarja daar kan je recupereren.

Als je Elias zijn tracks gaat volgen, dat 3 dagen lang, dat gaat toch afzien worden :P

Rutger079

Berichtdoor Rutger079 » 08 Mar 2016, 20:17

DUS eens even gekeken, en jawel die tracks zien er prima uit!
Af en toe zelfs leuke technische stukjes, ook hier en daar een saaier stukje, maarja daar kan je recupereren.

Als je Elias zijn tracks gaat volgen, dat 3 dagen lang, dat gaat toch afzien worden :P[/quote]

Thanks for your input!
Ja de Elias rides zijn zeker andere koek...........vandaar ook alleen de 'soft' en 'medium' versies, daar heb je je handen al vol aan hahaha

CarlF
Jouw fiets: Canyon Nerve 29

Berichtdoor CarlF » 09 Mar 2016, 18:41

Luikt me echt een meuke trip, misschien kom ik wel mee!

Hope-Vol
Jouw fiets: Hope equiped Scott

Berichtdoor Hope-Vol » 28 Mar 2016, 12:26

Rutger079 schreef:Is er misschien iemand, misschien wel wonend in Luxemburg, die deze gps-tracks kan 'raten' of dit enigszins de moeite waard is? Dus niet teveel verhard, bewoonde wereld, jeeptracks etc. De "auteur" rate ze steeds met 4 uit 5 sterren voor de techniek, dus dat stemt me in elk geval tevreden.....een 5e ergens was misschien ook wel leuk geweest als dat maar niet inhoud dat je 50km met je bike op je nek moet gaan lopen.

De 2e etappe van Vianden naar Lutzhausen lijkt me mountainbiketechnisch de meest interessante rit. Rondom Esch-sur Sure schijnt het zowiezo wel mooi biken te zijn..........misschien nog een klein bonusavondritje ;-)

Heb al even kort contact per email gehad met de auteur, maar die komt uit Frans sprekend België (Spa) en spreekt geen Engels dus dat heeft niet heel veel meer info gegeven dan de Youthhostels en treinverbindingen. Maar toch ook zeerzeker welkome tips wat dat betreft! Planning is om met de auto naar Troisvierges te gaan een nachtje slapen, de 3 etappes te fietsen met 2 overnachtingen en afsluiten met een overnachting in Luxemburg stad. De volgende morgen met de trein van Luxemburg stad weer naar Troisvierges en met de auto back 2 The Netherlands (Zoetermeer).

Het zuidoosten rondom het Muhlertal, Berdorf, klein Zwitserland schijnt zowiezo ook wel heel erg de moeite waard te zijn zeker ook voor het meer technische stuk. Maar vind deze Mini Trans een leuk avontuur(tje) voor juni, juli of augustus...........even afwachten wat het weer doet en GO!!

Wil dit gaan doen met zo min mogelijk bagage, dus een rugzak (Camelbak Hawg), een circa 2L zadeltas(je) en een 1L bovenbuistas(je). Van de "auteur" van gps-tour.info begreep ik ook dat er de mogelijkheid bestaat je bagage door het youthhostel door te laten sturen.........maar dat maakt het weer wat minder avontuurlijk.

Ben eerder al wel eens een week bij MTB verbier geweest, 2 trekkingweekenden en een TransAlp gedaan met Vasa.......september 2016 de Giro Dolomiti huttentocht. Maar wil graag wat meer zelfstandig meerdaagse trekking-avonturen gaan ontplooien.........Schotland, Wales, TransAlp, Spanje, Corsica.....whatever. Zie dit initiatief dus een beetje als een voorzichtige testcase :-) En dan volgend jaar met een met bikebags behangen fatbike Lapland doorcrossen hahahaha........tent mee, gasstel mee.....bearspray?!?

http://www.gps-tour.info/nl/92/detail.144088.html
http://www.gps-tour.info/nl/92/detail.144089.html
http://www.gps-tour.info/nl/92/detail.144090.html

Thanks 4 ur input!

Heb je al een richt datum ? :)

Rutger079

Berichtdoor Rutger079 » 28 Mar 2016, 21:38

Nee, ik heb nog geen richtdatum......kreeg via het Nederlandse nog de info/tip dat tijdig reserveren bij de youthhostels wel aan te bevelen is aangezien die wel eens druk kunnen zijn. Daar zit wel wat in.

Aangezien ik echt met zo min mogelijk bagage/bikegear wil rijden ben ik afhankelijk van goed, maar voornamelijk droog weer. Maar het weer laat zich helaas niet plannen........dus reserveren van de youthhostels wil ik pas last minute doen. De kans is dan groot dat er 1 of meer van de 4 hostels volgeboekt zijn tegen die tijd.

De twijfel voor standplaats komt meer en meer ten gunste van standplaats. Bovenal ben ik liefhebber van mountainbiken......mooie technische (single)trails, wortels, stenen, drops etc. In dat geval ben je daar met de MMMM- en EEEEE-tracks 200% van verzekerd. Heb hiervoor ook al een leuk en betaalbaar hotel op het oog. In dat geval kan je ook meer bikegear/kleding etc. meenemen. Ook dit wil ik redelijk last minute plannen......risico van volgeboekt blijft aanwezig maar is iets minder spannend aangezien je voor de Trans 4 verschillende slaapplekken hebt.

Ben toch een beetje bang dat de 3 tracks van de "Mini TransLuxemburg" niet helemaal een voldaan gevoel geven........

Mvg,
Rutger

Ketting
Jouw fiets: KTM

Berichtdoor Ketting » 29 Mar 2016, 08:14

Rutger079 schreef:Nee, ik heb nog geen richtdatum......kreeg via het Nederlandse nog de info/tip dat tijdig reserveren bij de youthhostels wel aan te bevelen is aangezien die wel eens druk kunnen zijn. Daar zit wel wat in.

Aangezien ik echt met zo min mogelijk bagage/bikegear wil rijden ben ik afhankelijk van goed, maar voornamelijk droog weer. Maar het weer laat zich helaas niet plannen........dus reserveren van de youthhostels wil ik pas last minute doen. De kans is dan groot dat er 1 of meer van de 4 hostels volgeboekt zijn tegen die tijd.

De twijfel voor standplaats komt meer en meer ten gunste van standplaats. Bovenal ben ik liefhebber van mountainbiken......mooie technische (single)trails, wortels, stenen, drops etc. In dat geval ben je daar met de MMMM- en EEEEE-tracks 200% van verzekerd. Heb hiervoor ook al een leuk en betaalbaar hotel op het oog. In dat geval kan je ook meer bikegear/kleding etc. meenemen. Ook dit wil ik redelijk last minute plannen......risico van volgeboekt blijft aanwezig maar is iets minder spannend aangezien je voor de Trans 4 verschillende slaapplekken hebt.

Ben toch een beetje bang dat de 3 tracks van de "Mini TransLuxemburg" niet helemaal een voldaan gevoel geven........

Mvg,
Rutger

waarom ga je niet mee met de 2-daagse die ze hier organiseren ?

Rutger079

Berichtdoor Rutger079 » 30 Mar 2016, 20:07

Dank voor de tip!
Wel pittige dagafstanden 80-100km.......

Dat weekend (vrij/zat/zon) rij ik reeds een Lets Ride via het Nederlandse mountainbike-forum........ook in de Eifel ;-)

Ketting
Jouw fiets: KTM

Berichtdoor Ketting » 31 Mar 2016, 14:33

Rutger079 schreef:Dank voor de tip!
Wel pittige dagafstanden 80-100km.......

Dat weekend (vrij/zat/zon) rij ik reeds een Lets Ride via het Nederlandse mountainbike-forum........ook in de Eifel ;-)

Bwha 80km vind ik persoonlijk prima, om je gaat toch niet voor 40km zo ver rijden ?
Alle ik toch niet :)

Rutger079

Berichtdoor Rutger079 » 31 Mar 2016, 17:07

Mwa.....ik vind 75km met max 2000hm wel echt zat voor een dag, uitgaande van een (technisch) gemiddelde van circa 10km/u :o Dus 80-100 is iets boven mijn comfortzone............dan ga ik echt zakken naar 8km/u :shock:

Nee, voor 40km gaan we dat end niet rijden hahahaha. Dat Let's Ride weekend rijden we 3 ritten.......vrijdag/zaterdag/zondag.

En als ik in de Ardennen rijd 'logeer' ik altijd in een voordelig pension/bed&breakfast in NL Mechelen...........en dan gooi ik de fiets in de auto naar Spa, Malmedy, Aywaille, Eupen, whatever. Daar overnacht ik dan zowiezo voor 2 ritten, maar meestal 3 :mrgreen:

MrBlue

Berichtdoor MrBlue » 31 Mar 2016, 17:24

Hangt ook van persoon tot persoon af, voor mij is 50km ook voldoende.
Vroeger zou ik pas content zijn met 100km.....
The Sky is NOT the limit

merida92
Crew

Berichtdoor merida92 » 09 Aug 2017, 09:10

Rutger079 schreef:Mwa.....ik vind 75km met max 2000hm wel echt zat voor een dag, uitgaande van een (technisch) gemiddelde van circa 10km/u :o Dus 80-100 is iets boven mijn comfortzone............dan ga ik echt zakken naar 8km/u :shock:

Nee, voor 40km gaan we dat end niet rijden hahahaha. Dat Let's Ride weekend rijden we 3 ritten.......vrijdag/zaterdag/zondag.

En als ik in de Ardennen rijd 'logeer' ik altijd in een voordelig pension/bed&breakfast in NL Mechelen...........en dan gooi ik de fiets in de auto naar Spa, Malmedy, Aywaille, Eupen, whatever. Daar overnacht ik dan zowiezo voor 2 ritten, maar meestal 3 :mrgreen:

Hoe is het afgelopen ?

MrBlue

Berichtdoor MrBlue » 10 Aug 2017, 13:48

Ben ik ook benieuwd naar
The Sky is NOT the limit

Terug naar “Overige continenten”